lördag 8 juni 2013

Utflyktstips.....

Till alla trädgårdsälskare!
Om ni inte har något inplanerat i helgen så stick ner till 
Nordvästra Skånes trädgårdsrunda!
Jag & min vän Ulrika åker varje år på en växttripp & i år prickade vi in denna helg när privatpersoner öppnar upp sina trädgårdar.
Det finns nog inte 2 trädgårdsmänniskor som tycker likt med här delar jag med mig av mina favvoriter:
Vi började med att styra kosan mot Ängelholm &
En stor & lummig trädgård där stigar & gångar ledde oss till hemliga rum & som för bara 14 år sedan var åkermark! Hon har även en liten plantskola där man kunde handla med sig favvoriter.
Efter en fikapaus i "Hemliga rummet" for vi vidare till
Höganäs & Ulla Molins trädgård.
jag har i flera år velat åka dit efter att ha läst hennes reportage & böcker....
Blev ganska förvånad när vi stannade utanför...Den såg så liten ut! Men när vi klev innanför porten!!!
Såå underbar... Jag rös! Stora hav av murgröna, formklippt buxbom & kattfot som samsades med lavendel & taxus.
Som att komma in i en annan värld!
Sedan var det dax att åka ner till Kajsa & jacob i Vallåkra på
Kajsa har byggt upp en gårdsbutik & café i hemmamiljö där man kan strosa runt i hennes trädgård!
Ett underbart ställe som har en röd tråd genom hela konceptet!
Ha en go helg! ♥/Marie


Inga kommentarer: