måndag 28 mars 2011

Potatiskaka

Måndag & underbara vår & sommartid har omslutits i våra liv.
LOVELY!!!!!
Nu kommer jag med mitt recept som jag lovat Gunilla på kurorten.
P.s du glömmer väl ej att anmäla er till cykelfesten?d.s

POTATISKAKA (som vi fick på förra årets cykelfest hemma hos Mikael & Lisbeth Lind)
6-8 pers. 225grader

12-14 mjöliga potatisar (skivas)
2 st gula lökar (skivas)
5dl matl.grädde
2 tsk salt svart el. vitpeppar
2 pressade vitlöksklyftor
4 dl. lagrad ost (rives)

Allt detta blandas i bunke 1 st purjolök skivas, fräs med smör salt & peppar i 5 min.
Ta en stor ugnsform med bakpapper & smör i botten.
Varva som en lasagne med: potatisröra i bunke, purjolöken 2st påsar babyspenat(150g) 1dl soltorkade tomater 2dl smulad fetaost lägg på smör & sedan aluminiumfolie hyss in i ugnen 60 min.
Garnera med :babyspenat el.ruccola riven parmesan & körsbärstomater (delade)
LYCKA TILL!!!!

Ni kommer få förfrågan om receptet jag lovar;)
Enkelt då att bara hänvisa till PAUS BLOGGEN.
Tack & hej leverpastej
JEANETTE VID PENNAN.

Inga kommentarer: