tisdag 1 juli 2014

Midsommar har passerat...

...och idag går vi in i min favoritmånad JULI!!!
Dels älskar jag den för att jag fyller år, men mest älskar jag den för att det innebär för många utav oss sol, strand och härliga dagar, umgås med vänner eller bara vara.
Frihet med ett annat ord!

Åter till midsommar...
Våra kära grannar i Norge tycker naturligtvis att denna högtid är både exotisk, spännande och lite knasig.
För ärligt talat, det måste se väldigt roligt ut när ett gäng vuxna och barn i alla de åldrar skuttar runt som grodor runt en stång som ser ut som... ja jag vet inte vad...

I Maj var det ett företag som tog tag i saken för att stilla sin nyfikenhet och valde att lägga sin Kick Off i Sverige med temat Midsommar.

Vi fick äran att hjälpa till med förberedelser av alla de slag.
Midsommarstång, kransar, bordsdekorationer och så den klassiska björken.
Vi vill så gärna dela med oss utav dessa bilder då allting blev så fint!

Midsommarstången blev sådär charmigt sned, precis som den ska vara.
Härligt somrigt inne i tältet där alla  85 norrmän satt och kalasade.
Den självklara Midsommarkransen låg vid varje plats. Alla skulle ju självklart ha varsin. 
Tovedals stod för maten.

Hoppas att ni alla hade en fantastisk Midsommar.
Till alla er som har eller kommer att ha semester inom kort så tycker jag att Du och Ni ska njuta fullt ut av varje sekund du bara får vara sådär härligt ledig.
Vi lägger stressen åt sidan detta året och tar hand om varandra istället!!

Fridens!!
//Lina

Inga kommentarer: